Canon Zdjęcia

Jak robić dobre zdjęcia?

Wykonywanie zdjęć dobrej jakości, odpowiednie kadrowanie nie wymaga wielkich umiejętności ani bardzo drogiego sprzętu.

Tak naprawę za efekt końcowy w dużej mierze odpowiada wiedza i to, czy potrafimy wykorzystać ją w praktyce. Ważne jest też doświadczenie, a zatem żeby zacząć robić zdjęcia zapierające dech w piersiach, najpierw trzeba wykonać setki, a nawet tysiące takich, które nie powalają. Ale jest to normalna kolej rzeczy. W dobie aparatów cyfrowych możemy sobie pozwolić na robienie kilkudziesięciu zdjęć podczas jednej sytuacji, ponieważ nic nas to nie kosztuje i nie wiąże się z utratą kliszy, co miało miejsce jeszcze kilkanaście lat temu w przypadku starych, tradycyjnych aparatów.

Kilka podstawowych zasad

Za dobre zdjęcie w dużej mierze odpowiada światło, które potrafi budować klimat i nastrój. Dlatego najlepiej wybierać się na sesje popołudniami, kiedy słońce nie jest w zenicie. Drugą kwestią są kadry. Jeżeli zależy nam na zdjęciu wysokiej jakości, powinniśmy zwrócić uwagę na to, aby w kadrze nie znalazło się nic przypadkowego. W końcu profesjonalni fotografowie potrafią czekać godzinami na to, aby uchwycić odpowiedni moment na zrobienia zdjęcia. Ponadto bawmy się fotografią i róbmy zarówno zbliżenia, jak i dalekie plany. Dzisiejsze obiektywy dają wiele możliwości. Obiektyw canon 18-55 dc iii pozwala wielokrotnie powiększyć obraz bez konieczności przemieszczania się. Jednak w takich sytuacjach pamiętajmy o statywie, ponieważ nawet minimalny ruch ręki może sprawić, że zdjęcie wyjdzie nieostre.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top